onsdag 27 juni 2012

Liten vovve

Hej på er! Ja, nu blommar det! Två inlägg dagarna efter varandra. Det märks att jag är ensam hemma även om jag har semester, haha. Har visserligen annat att göra, men idag fick jag tag i kameran och med den i högsta hugg satte jag in stöten på Fia. Hon, som intet ont anande, låg och vilade middag i min säng.


När jag kom in så flög hon upp. Hon kan inte ligga länge den damen. Men med lite lock och pock så la hon tillbaka huvet igen. Hon gillade nog inte heller att det regnade ute.


Här tar hon sats och slänger sig ner på sidan. Och då kan ju benen hamna lite konstigt.


Så lägger man sig tillrätta.


Och blänger lite på matte.


Har ni sett hur hon har svansen förresten? Har aldrig varit med om en hund som ALLTID ligger med svansen mellan benen så här.


Men nu lämnar jag lilla Fia i fred i middagsvilan. Vill bara avsluta med att visa den här.


Denna tjusiga pion. Blomman är lika stor som min handflata och då har den inte ens slagit ut än! Vilka vackra blommor det är.

Nej, nu får jag ta och göra lite nytta här. Barnbarnet fyller år på fredag , 15 år, och jag ska göra ett kort till henne. Som vanligt ute i sista minuten, men den här gången ska jag väl hinna med det i alla fall. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie






11 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Jag har också alltid svansen mellan benen, de är säkrast så, så ingen ingen ser att jag har en:):)

Pioner är vackra - japp!!

Hoppas de blir en torr dag hos dig i dag, ja hos mig också:) naturligtvis.

Kramiz

Änglarna finns sa...

Hej vännen!! Underbara Fia..hon kan verkligen konsten..att njuta..hi hi..
Visst är pioner fantastiska..så vackert både i rabatten och ha i en vas inomhus!!
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

Unknown sa...

Visst är det härligt med semester! Och så klart att man måste ha kameran laddad och i beredskap;)) Så söt hon är lilla Fia, påminner en del om en dam som bor här hos mig... ja inte till utseendet kanske - men i sättet :D
Ha en underbar onsdag med dina förberedelser!
Kram Allis

Hjärtruds Stuga sa...

Härligt med semester fastän vädret inte varit så bra. Sötaste Fia gör alldeles rätt i att ta sig en förmiddags lur.

Ha en fin dag

Kram Karin

Carina Sjölund sa...

Å vad gullig hon är lilla fia!
Visst kan dom ligga på alla möjliga sätt dessa goa vänner :)
Izor brukar korsa fram och baktassarna i ett, ser hur tokigt ut som helst.
Kramen på dig♥

Monica sa...

Så söt hon är, lilla Fia! Är det en engelsk setter?
Ha en fortsatt fin semester!
Kram, Monica

Inger Marie sa...

ååå søte,fine Fia:)..hun koser seg virkelig på sengen:)
Og din flotte peon...nydelig:))

Fjellets datter sa...

Så søt hun er der hun ligger uten noen som helst bekymring! Peoner er vakre! Håper kortet til ditt barnebarn blir ferdig da? Pakken er på vei, så jeg håper du snart har den.
Ha en koselig uke.
Klem fra Kristin

Lisbet sa...

Uttrycket "svansen mellan benen" finns ju, men inte ser hon ut alls på det sättet. Hon trivs väldigt bra i er säng :)

Skönt med semester, eller hur?
Jag börjar få lite ordning i mina tankar. Var ju och tittade i din andra blogg och trodde att du börjat på ny. Nu har jag ordnat upp i mina länkar!

Ha en fin dag!
kram

Monika sa...

Men ÅHHHH! Jag smääälter! Så himla söt hon är!

Lev & Må!
Kram
Monika

skifferhuset sa...

Söta goa Fia! Njuter verkligen av sängen! Pioner är så fina! Kram Iréne