torsdag 21 juni 2012

Glad midsommar!

Hej på er! Kikar in så här kvällen innan midsommar. Ute skiner solen och det är ett ljuvligt väder. Känns så fel om det då skulle bli regn i morron, men vad gör man? Får försöka övertala mor att vi kan sitta på altanen i alla fall. Ja, den damen hon är ett under av tjurighet. När jag pratade med henne i tisdags så skulle hon ABSOLUT INTE komma till oss. Hon var gammal, hon var tråkig, ja, det fanns ingen ände på allt elände som det var med henne, haha. Jag försökte övertala henne, men nejdå, hon skulle va hemma!! Så jag satt och tänkte till här igår och kom på att kommer inte Mohammed till berget, ja, då får berget komma till Mohammed och när hon ringde idag sa jag det till henne. Dvs att VI istället skulle komma till henne i morron och fira midsommar. Men se det var inte bra det heller! Nu hade HON tänkt till och kommit fram till att vi nog skulle fira midsommar här som vanligt. Puh! Man får ha tålamod som en gammal åsna!! Så nu ska hon komma hit i morron i alla fall. Var roligare att vara här än hemma hos henne. Ja, du milde tid, haha. Tur man är van vid åldringar från jobbet!!

Idag har vi varit på vår vanliga resa till kyrkogårdarna här. Fast först var vi och plockade blommor. Det här året fick vi tag i väldigt många blommor. Bl a några som jag inte alls kände igen. Ska ta och fota den ena i morron och se om någon av er känner igen den. När vi varit på kyrkogården där gubbens föräldrar ligger begravda, så åkte vi förbi hans systers hus där vi blev bjudna på kaffe. Sen blev det en runda till stan också och minneslunden där min far ligger. Någon hade satt liljor i en vas där och de luktade INTE gott. Förstår inte vad det var för doft, men liljor luktade dom inte i alla fall.

Sen när vi kom hem stannade vi till vid affären och skulle köpa jordgubbar. INTE EN JORDGUBBE I SIKTE!!! Så måtte där nu finnas i morron, annars vet jag inte vad vi ska göra, haha. Blir väl som gubben gjorde ett år, låg och körde land och rike runt för en liter jordgubbar!!



Var ute en runda med kameran på förmiddan idag. Pionerna är väldigt sega i år. Fortfarande inte en knopp som är utslagen. Hoppas dom kommer snart så man får nån nytta av dom!! Det här är en suddig bild på den som kommit längst!


Den underbara perenna vallmon. Och det trodde jag var ogräs...!!!


Och ändå mer blommor har det blivit på min klematis. Den tar nog ut sig totalt den här sommaren!


Så här ser det ut på altanen just nu. Mycket möjligt att det blir omändringar där igen.


Min blomhylla har fått flytta in i den här hörnan istället. De stackars pelargonerna gillade inte alls att stå i det andra för där är inget tak. Alldeles för mycket regn på dom. Min sophora står på det lilla bordet. Den rackarn hade fått spinn på sig. Inte alls bra, så då åkte den ut, haha.


Den här har ni sett förut. Nu har den fått den rostiga kungakronan på sig också. Ska bli intressant att se om blomman orkar växa upp över den.

Är ni duktiga på olivträd? Jag är det uppenbarligen inte. Vet inte vad som händer med mitt. Det blir mindre istället för större tycker jag. Någon som har något förslag?


Och med det vill jag önska er alla en riktigt trevlig midsommar!!!

Ha det gott, kör försiktigt så hörs vi!

Kram Elzie





9 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Ja bara kommer inrusans o säger

Glad Midsommar!!!!

klart ni hittar jordgubbar, man kan inte fira midsommar utan dom:)

Kramiz Kramiz

Änglarna finns sa...

Ja du..dessa mammor...:)
Önskar dej en underbar Midsommar!!
Kram Annika

Hanna sa...

Ja det är inte alltid lätt med mammor. Tycker lite det låter som vår lillkille säger jag tvärtom mot vad han vill så hänger han på, men funkar nog inte på mammor.
Ha en fin midsommar.
Kram
HAnna

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en fin midsommar vännen :)
Kramen♥

Gunillasljusglimtar sa...

Fina bilder du visar..Härlig berättelse om lilla mamma..känner igen det lite! ja tänk om ungdomen kunde vända på trenden o börja lite mer med hemarbete... Tack för titten o trevlig midsommar på dej ♥ Gunilla

Inger Marie sa...

Flotte bilder og herlig historie du deler:))
Ønsker deg en fin midtsommer og blir alltid så glad når du kikker innom meg:))

Monica sa...

En riktigt glad midsommar till dig också!
Kram från mig, Monica

Härliga Livet sa...

Önskar dig en riktigt skön midsommar.
Kram Pernilla

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna